Incercarea de a fi om

tumblr_mj3ivsCLpu1s2xdnko1_500_largeE frustrant cum noi ca oameni, trebuie sa mergem mereu inainte, fara pauze, fara rasuflari, fara ezitare…

Eu, ca om, trebuie sa stiu ca sunt puternic. Trebuie sa-mi strang pumnii si sa-mi vars lacrimile in suflet, uneori. Trebuie sa fiu tare pentru mine si pentru cei din jurul meu, dar mai ales pentru cei din jurul meu, deoarece deobicei, ei sunt puterea mea.

Tu, ca om, trebuie sa stii ca nu esti foarte diferit de cei ce te inconjoara. Poate diferi prin nationalitate, prin rasa, prin culoarea pielii sau a ochilor, dar tot omul, cand este pus in fata necazului, isi pune clasica intrebare: “oare cu ce am gresit, ce am facut sa merit asta?”. In esenta, problemele noastre sunt aceleasi, iar greselile sau esecurile au loc doar din vina noastra. Degeaba ne scuzam cu ‘destinul’ sau ‘calea data de Dumnezeu’, pentru ca astea sunt doar niste minciuni patetice pe care ni le servim. Totul pleaca din instinctul nostru defect, care uneori e atat de greu de controlat, care ne pune in fata niste vedenii atat de frumoase, incat nu ne putem abtine sa nu ne ‘pierdem’ in ele.

Dar pana la urma, cred ca asta e chiar scopul vietii, daca viata are un scop al ei predefinit. Ce sens ar avea sa nu gresesti in viata? daca nu ai gustat din geseala, nu ai de unde sa stii ce dulce e succesul. Sau lacrimile… daca nu le-ai varsa din cand in cand, nu ai mai stii sa apreciezi un zambet. Ce-i drept, parca nimic nu vine la timpul lui, parca traim intr-un univers dereglat, fara reguli si dominat de haos, dar cred ca tocmai in asta traim. Si mai cred ca in asta consta frumusetea vietii, in imprevizibilul ei frustrant, in nestiinta si necunoasterea clipei ce urmeaza. Si asa cum acum plangi, asa poti zambi in secunda urmatoare, si asa cum ai cazut, asa te poti ridica.

Uneori stam sa analizam prea mult faptele, cuvintele, si astfel pierdem puterea lor. Lasa-ti sufletul sa dicteze, si lasa-ti mintea sa-i arate cum sa o faca mai bine.

Eu, ca om, am sa ma eliberez de etichete, sentimente inutile, si cuvinte fara sens. Voi avea vise mari si voi incerca sa le ating.

~ by meriiii on March 22, 2013.

One Response to “Incercarea de a fi om”

  1. da intradevar ai dreptate despre om cum trebuie sa fie, dar este evident ca a fi “om” include o larga gama de stari si de comportari, de la intelegerea afectuoasa a greutatilor si chiar a greselilor semenului, pana la cea mai lucida intuire si severa implinire a indatoririlor morale fata de acela. citeste pr prof.dumitru staniloae omenia.

Leave a comment